fbpx

MotoGP: Fabio Quartararo kekal dua musim lagi bersama Yamaha

fabio-quartarar-motog–1

Meskipun mengeluarkan beberapa kenyataan yang jelas tidak berpuas hati dengan prestasi jentera Yamaha YZR-M1 namun Fabio Quartararo masih bersetuju untuk kekal untuk pasukan kilang Yamaha itu untuk tempoh dua musim lagi. 

Ini bermakna, Quartararo yang menjuarai MotoGP pada musim 2021 akan kekal bersama pasukan Monster Energy Yamaha bagi musim 2025 dan 2026.

 

Meskipun dikaitkan dengan berita perpindahan namun lanjutan kontrak dua tahun ini secara langsung menepis segala khabar angin yang berlegar di kem Yamaha sebelum ini. 

Menariknya, pada penghujung 2026, Quartararo akan melengkapkan musim keenam di MotoGP sekaligus muncul pelumba ketiga paling lama beraksi di kejuaraan itu selepas Valentino Rossi (15 musim) dan Jorge Lorenzo (sembilan musim). 

Sementara itu, kesetiaan Quartararo bersama Yamaha memberi bayangan bahawa kilang Iwata mempunyai perancangan besar untuk kembali memberi saingan pada jentera Eropah terutamanya Ducati, KTM dan Aprilia. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved