fbpx

Felo TOOZ dilancarkan di Thailand – tawar jarak pergerakan 720km

felo-tooz-elektrik-3

Jenama motosikal elektrik dari China, Felo telah melancarkan TOOZ ketika di Bangkok International Motor Show yang berlangsung ketika ini.

Ditawarkan sebagai motosikal kembara (tourer), Felo TOOZ ini hadir dengan reka bentuk yang besar mirip Honda GL1800 Goldwing. 

Rupa bentuk yang besar itu berpunca daripada penggunaan bateri yang lebih besar. Menurut Felo, TOOZ ini menawarkan jarak pergerakan 720 kilometer di samping mampu mencapai kelajuan maksima sekitar 200km/j. 

Berdasarkan angka itu, tidak hairanlah TOOZ ini bersaiz besar bagi memuatkan kapasiti bateri yang agak besar. 

Selain itu, turut mencuri tumpuan adalah kelengkapan yang ditawarkan termasuk panel meter TFT 12-inci dan sistem pembesar suara 6-saluran. 

Menurut Felo, panel meter TFT itu (selain boleh disambungkan ke telefon pintar) turut menawarkan fungsi navigasi dan sistem kamera 360-darjah. Selain itu, turut ditawarkan fungsi TPMS, ABS dan sistem ‘traction control’. 

Felo TOOZ ini juga menyokong pengecasan TYPE2 (hanya memerlukan masa 20 minit untuk cas dari 20 hingga 80 peratus). Felo turut menawarkan ‘cooling box’ berkapasiti 8-liter yang boleh dipasang pada salah satu ‘panniers’.

 

Tidak cukup dengan itu, TOOZ juga menawarkan teknologi V2L yang bermakna anda boleh menggunakan bateri pada motosikal tersebut untuk menyalur kuasa pada kelengkapan elektrik lain. 

Berdasarkan info dikongsikan, kami jangkakan bateri yang diguna pakai adalah cukup berkuasa meskipun tidak dinyatakan secara spesifik. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved