fbpx

Team Spoon akan berentap dalam Super Taikyu 2024 guna Civic Type R FL5

spoon honda civic type r super taikyu 2024 01

TEAM Spoon akan berlumba dalam Japanese Endurance Race Series Super Taikyu 2024. Perkara itu diumumkan dalam laman Instagram mereka baru-baru ini.

Selepas lama menyepi dalam perlumbaan tempatan, Spoon Racing kembali dengan jentera Honda Civic Type R FL5 mereka. Jentera itu akan bersaing dalam kategori ST2.

Pada November 2023 lepas, Team Spoon telah berlumba dalam perlumbaan ketahanan 25 Hours of Thunderhill di Amerika Syarikat (AS) bagi mengumpul data dan pengalaman dengan Civic Type R itu.

“Hasil dari data yang diperoleh, kami akan mengeluarkan potensi Civic Type R ini sepenuhnya bagi memenangi kejuaraan (Super Taikyu)” kata Spoon.

Dua pemandu yang akan mengemudi Type R FL5 Spoon ini adalah Eiji “Tarzan” Yamada dan Piston Nishizawa aka DJ Racer.

Pasukan Spoon juga akan bekerjasama dengan Honda Formula Dream Project (HFDP) dan menjemput dua pelumba muda baharu, Syun Koide dan Yusuke Mitsui, yang juga akan memandu Spoon FL5 bergilir-gilir.

Selain itu, mereka akan menambah dua lagi pemandu (Taketoshi Matsui dan Yasunori Nakajima) untuk perlumbaan terpanjang dalam siri iaitu Fuji 24 Hours.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by SPOON SPORTS TYPEONE (@spoon_typeone)

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved