fbpx

Volvo P1800 Cyan GT adalah jentera grand tourer untuk abah-abah

Volvo P1800 Cyan GT 01

PADA 2020, Cyan Racing memperkenalkan Volvo P1800 Cyan sebagai interpretasi moden kepada model P1800 yang popular pada era 60-an.

Namun dengan kerusi jenis bucket dan sangkar keselamatan titanium, kereta tersebut dilihat lebih sesuai untuk beraksi di litar dan mungkin terlalu hardcore untuk sesetengah pembeli.

Kini, Cyan Racing kembali dengan versi baharu yang masih lincah di jalan-jalan berliku namun lebih selesa untuk perjalanan jarak jauh.

Dikenali sebagai P1800 Cyan GT, ia tampil dengan beberapa penambahbaikan bagi menjadikannya sebuah kereta grand tourer yang sebenar.

Pertama sekali, jentera ini menggunakan sistem suspensi boleh laras sepenuhnya yang lebih lembut. Ia juga dilengkapi dengan sangkar keselamatan titanium berbeza yang dikatakan lebih selesa.

Ruang kabin pula tidaklah nampak seperti kereta lumba dengan adanya upholsteri kulit dan fabrik berwarna perang, serta tempat duduk yang lebih mesra pemandu. Tidak cukup dengan itu, bahan kedap bunyi juga ditambah untuk kabin yang lebih senyap.

Seperti versi standard, P1800 Cyan GT dikuasakan oleh enjin turbo 2.0-liter empat silinder yang dipadankan dengan kotak gear manual Holinger lima kelajuan.

Bagaimanapun, kuasa telah dikurangkan sedikit dari 414 hp kepada 345 hp. Menurut Cyan Racing, hal ini kerana trenkuasa tersebut ditala untuk pemanduan yang lebih menyeronokkan dan bukannya untuk mendapatkan kuasa tinggi semata-mata.

P1800 Cyan GT akan ditawarkan dalam jumlah yang terhad, dengan setiap unit mengambil masa kira-kira 12 hingga 15 bulan untuk disiapkan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved