fbpx

Aprilia juara keseluruhan Africa Eco Race 2024 dengan Tuareg 660

aprilia-africa-eco-race-2024-1

Ketika Aprilia mengembalikan legasi Tuareg pada tahun 2021 menerusi Tuareg 660, ramai yang kurang yakin dengan kemampuan model itu untuk menyaingi pesaing utama antaranya Yamaha Tenere 700. 

Bagaimanapun, Aprilia membuktikan sebaliknya apabila berjaya menjuarai Africa Eco Race 2024 baru-baru ini dengan Tuareg 660 yang dikemudi Jacopo Cerutti. 

Cerutti bersama rakan sepasukan Francesco Montanari sama-sama bersaing di Africa Eco Race 2024 yang merupakan antara kejohanan paling sukar. 

Menariknya, Cerutti muncul juara dengan hanya melakukan modifikasi kecil termasuk menukar kepada suspensi Öhlins, ekzos titanium SC-Project dan penapis udara Sprint Filter. 

Cerutti yang merupakan pelumba senior berjaya berada dalam kelompok tiga terbaik sepanjang kejohanan berlangsung bersama-sama dua pelumba Yamaha Tenere World Raid Team, Alessandro Botturi dan Pol Tarres. 

Trio berkenaan bertukar kedudukan sepanjang peringkat perlumbaan tetapi selepas 12 peringkat, Cerutti berjaya di depan dengan perbezaan hanya 26 minit. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved