fbpx

Artisan boleh bina sebuah Nissan GT-R R35 untuk anda dengan rupa R34, 1,000hp

artisan nissan gt-r 02

SEMUA tahu yang Nissan GT-R R35 kini sudah berusia walaupun ia masih kereta paling berprestasi yang dijual oleh Nissan hari ini.

Walaubagaimanapun, Artisan Vehicle Design nampaknya mempunyai cara untuk menjadikannya lebih menarik. Syarikat penala ini sedang membangunkan R35 dengan badan gaya R34, kabin baharu sepenuhnya, dan sehingga 1,000hp. Keluaran terhad, sudah tentu.

Kedengaran seperti GT-R sempurna, bukan? Kerana anda dapat prestasi moden dari R35 tetapi dengan rupa klasik R34 yang cool. Penulis lebih gemar rupa  R34 Skyline, ada yang sependapat?

Untuk mendapatkan hasil ini, Artisan menukar semua panel badan R35 dengan komponen gentian karbon bagi mengurangkan berat tetapi meningkatkan ketegarannya. Sistem lampu juga adalah baharu sepenuhnya.

Untuk warna, Artisan menawarkan warna-warna ikonik GT-R seperti Millenium Jade, Midnight Purple, dan Bayside Blue. Tetapi anda juga boleh memilih warna lain yang anda mahu.

Kabin dalam diberikan sistem infotainmen baharu, dan papan pemuka serta kemasan pintu berlainan dari GT-R standard. Terdapat juga kemasan gentian karbon dan balutan kulit Alcantara di beberapa bahagian.

Kini kita ke bahagian mekanikal pula. Jika anda membeli Artisan GT-R ini, anda boleh pilih dua pakej kuasa iaitu Track atau Ultimate. Track memberikan anda 800hp manakala Ultimate sehingga 1,000hp.

Kedua-dua versi dilengkapi dengan brek, tayar, dan suspensi yang dipertingkat semuanya, bagi memastikan kereta sentiasa dalam kawalan.

Imej-imej ini masih dalam lakaran, tetapi prototaip sebenar akan dipertontonkan pada acara SEMA hujung 2024 nanti, dan pengeluaran bermula selepas itu.

Hanya 36 unit akan dihasilkan seluruh dunia, dengan harga permulaan USD450,000 (RM2.085 juta). Jika anda mempunyai bajet, adakah anda akan sambar satu?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved