fbpx

Kawasaki dedah prototaip motosikal hidrogen di Jepun

kawasaki-h2-hyse-mekanika-1

Kawasaki dengan bangganya mendedahkan prototaip motosikal berkuasa hidrogen pertamanya ketika di persidangan Group Vision 2023, 12 Disember lalu. 

Mengguna pakai Ninja H2 SX sebagai asas utama, prototaip tersebut ternyata hadir dengan reka bentuk yang besar. Menariknya, panniers kiri dan kanan yang sebelum ini berfungsi sebagai tempat letak barang telah bertukar menjadi ruang simpanan hidrogen. 

Prototaip diberi nama Kawasaki H2 HYSE (Hydrogen Small Mobility & Engine) ini masih berada di peringkat awal ujian dan kami jangka beberapa perubahan akan dilaksanakan sekiranya akan dibawa ke peringkat pengeluaran kelak. 

Apa pun, berdasarkan video yang Kawasaki kongsikan, jelas menampakkan H2 HYSE ini sememangnya boleh ditunggang walaupun masih berada di peringkat awal. 

Kawasaki juga tidak mendedahkan spepsifikasi model tersebut termasuk penggunaan bahan api dan jarak yang boleh dicapai. Untuk rekod, projek HYSE ini dibangunkan bersama Honda, Yamaha dan Suzuki. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved