fbpx

MV Agusta Superveloce Arsham – hanya 6 unit dihasilkan, 147hp

mv-agusta-superveloce-arsham-2

MV Agusta memperkenalkan model palinng eksklusif pernah dihasilkan jenama motosikal Itali itu menerusi Superveloce Arsham hasil kerjasama dengan artis, Daniel Arsham. 

Mengguna pakai MV Agusta Superveloce sebagai asas utama, versi eksklusif ini tampil dengan warna serba putih dengan beberapa panel menampilkan kesenian unik. 

Apa yang membuatkan model ini cukup eksklusif adalah hanya enam unit model ini dihasilkan. MV Agusta menyifatkan kerjasama kali ini sebagai mencerminkan DNA Superveloce itu sendiri iaitu menarik perhatian, ‘avant-garde’, ikonik dan berteknologi tinggi. 

Ketua Pegawai Eksekutif MV Agusta, Timur Sardarov, turut meluahkan rasa teruja akan kerjasama dengan Arsham. 

“Saya teruja dengann kolaborasi ini, Arsham merupakan seorang artis yang saya kagumi dan seninya mirip dengan MV Agusta terutamanya dari aspek nilai dan falsafah. Bersama-sama kami mengangkat seni motosikal ke peringkat lebih tinggi,” jelasnya. 

Dalam pada itu, Arsham menyifatkan model eksklusif sebagai arca yang bergerak sekaligus menjelaskan pemilihan warna putih dan bahagian yang terdedah seakan arca yang pecah. 

Untuk rekod, MV Agusta Superveloce Arsham ini dikuasakan enjin tiga silinder  798cc yang berupaya menghasilkan 147hp dan 88Nm.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved