fbpx

Toyota Hilux Champ dilancarkan di Thailand, trak pikap basic berharga dari RM61k

Toyota Hilux Champ 01

TRAK pikap Toyota IMV 0 yang dipertontonkan dalam bentuk konsep di Thailand pada Disember tahun lalu, kini telah secara rasminya dilancarkan di pasaran Thailand sebagai Hilux Champ.

Toyota Motor Thailand menawarkan lapan gred Hilux Champ untuk memenuhi pelbagai jenis gaya penggunaan dan keperluan perniagaan.

Kesemua lapan gred didatangkan dalam bentuk single cab dengan dua pintu dan dua tempat duduk. Pelanggan boleh memilih untuk mendapatkan jarak roda pendek atau panjang, dengan ukuran panjang dari 4,970 mm hingga 5,300 mm.

Apa yang menarik, dek Hilux Champ mempunyai lubang bolt bagi membolehkan pemilik memasang aksesori kustom dengan mudah.

Toyota Motor Thailand berkata terdapat lebih 100 pengeluar aksesori yang boleh memenuhi keperluan pelanggan yang ingin mengubahsuai trak mereka.

Dari segi reka bentuk, Hilux Champ mengekalkan reka bentuk trak pikap bajet IMV 0 dengan bahagian hadapan ala Land Cruiser, rim kompang berwarna hitam dan lampu halogen (lampu LED ditawarkan sebagai opsyen).

Ruang dalamannya pula ringkas, dengan sistem pendingin hawa, dua pemegang cawan, outlet kuasa dan beberapa ruang storan. Paparan infohibur dan sistem multimedia tidak disediakan.

Untuk pasaran negara itu, Hilux Champ boleh didapati dengan tiga pilihan enjin iaitu petrol 1TR-FE 2.0-liter dengan 137 hp/183 Nm, petrol 2TR-FE 2.7-liter dengan 164 hp/245 Nm dan turbodiesel 2GD-FTV 2.4-liter dengan 148 hp/343 Nm.

Enjin 1TR-FE hanya ditawarkan dengan transmisi manual lima kelajuan, manakala dua enjin lagi boleh didapati dengan transmisi automatik enam kelajuan. Ketiga-tiga enjin adalah pacuan roda belakang, tiada varian 4WD ditawarkan buat masa ini.

Harga jualan Hilux Champ bermula dari 459,000 baht (RM61,285) hingga 577,000 baht (RM77,040). Model ini dipasang di kilang pengeluaran Toyota di Rayong.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved