fbpx

Kia Carnival 2024 tampil dengan wajah baharu, enjin hibrid

Kia Carnival facelift 01

KIA telah mendedahkan gambar rasmi pertama Carnival versi facelift, menunjukkan reka bentuk luaran MPV itu yang kini lebih hampir dengan Sorento facelift yang diperkenalkan pada Julai lalu.

Seperti yang boleh dilihat, ‘wajah’ hadapan Carnival kini menampilkan lampu hadapan menegak yang ditemani dengan lampu nyalaan siang berbentuk T. Gril kelihatan sedikit lebih besar manakala rekaan bampar kini lebih ringkas.

Di belakang, reka bentuk lampu tidak jauh berbeza dengan lampu hadapan. Satu lagi perubahan di sini adalah logo Kia yang telah dialihkan ke bahagian bawah jalur lampu. Trim metalik pada bampar pula nampak lebih lebar berbanding model sedia ada.

Gambar ruang dalaman masih belum didedahkan namun menurut laporan media dari Korea Selatan, MPV itu akan mendapat skrin melengkung dan teknologi pengecaman cap jari seperti yang terdapat pada K5.

Dari segi mekanikal, model facelift ini dijangka akan menawarkan trenkuasa hibrid seperti Sorento yang menggabungkan enjin petrol 1.6-liter turbo dan motor elektrik. Jumlah kuasa tidak diketahui namun dalam Sorento, trenkuasa tersebut menghasilkan 227 hp dan 350 Nm.

Carnival facelift dijangka akan diperkenalkan sepenuhnya dalam masa beberapa minggu akan datang.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved