fbpx

Nissan Dayz 2024 tampil lebih moden, harga dari RM45k

Nissan Dayz 2024 01

NAMPAKNYA kei car terus mengekalkan popularitinya di Jepun walaupun cabaran sengit daripada kenderaan jenis crossover dan SUV.

Bagi memanfaatkan peluang ini, Nissan telah memberikan kemas kini kepada salah satu model kei car keluarannya iaitu Dayz.

Untuk model tahun 2024, Dayz mendapat wajah yang lebih moden dengan elemen V-motion yang diterapkan pada bahagian gril serta lampu yang direka semula.

Varian Highway Star tampil lebih menonjol dengan gril yang lebih besar, kemasan krom melintang pada gril, kemasan melintang pada bampar belakang dan rim aluminium berukuran 14 inci.

Di dalam, aspek keselesaan dan kemudahan Dayz diberi penambahbaikan menerusi penggunaan material seakan kulit dengan akses mengikut warna casis.

Bukan itu sahaja, Nissan turut memberikan perhatian terhadap storan dan praktikaliti dengan menambah talam yang lebih dalam pada papan pemuka sebelah penumpang.

Turut disertakan adalah pemegang kad baharu, pemegang cawan baharu yang boleh menghalang cawan daripada terbalik dan fungsi pemanas stereng.

Seperti sebelum ini, Dayz dikuasakan oleh enjin 660 cc, tiga silinder naturally aspirated yang menawarkan 48 hp untuk varian asas dan 64 hp untuk varian lebih berkuasa.

Kedua-duanya dipadankan dengan CVT, dan boleh didapati dalam konfigurasi pacuan roda hadapan (FWD) atau pacuan semua roda (AWD).

Harga jualan bermula 1,437,700 yen (RM45,306) untuk varian asas S dan 2,080,100 yen (RM65,550) untuk varian tertinggi iaitu Highway Star G Turbo Pro Pilot Edition.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved