fbpx

Subaru BRZ tS tampil dengan suspensi talaan STI, brek Brembo

2024_Subaru_BRZ_tS_01

ACARA Subiefest California yang berlangsung pada 23 Julai lalu menyaksikan kemunculan Subaru BRZ tS baharu. Menurut syarikat itu, versi ini telah dinaik taraf bagi menawarkan prestasi pengendalian yang lebih baik.

Pertama sekali, BRZ tS didatangkan dengan peredam Hitachi pada bahagian depan dan belakang yang telah ditala khusus oleh STI, sekaligus menjadikan ia lebih fleksibel dan stabil ketika beraksi di selekoh.

Satu lagi penambahbaikan yang terdapat pada versi ini adalah sistem brek Brembo berprestasi tinggi dengan angkup depan dan belakang yang dicat warna kuning seakan emas.

Sistem brek ini merangkumi pad dan cakera yang lebih besar, yang memberikan kuasa membrek yang lebih tinggi, serta ketahanan pudar (fade resistance) dan  feel pedal yang lebih baik. Turut disertakan adalah tayar Michelin Pilot Sport 4 bersaiz 215/40 R18.

Dari segi penampilan, BRZ tS boleh dibezakan menerusi lencana “tS” yang diletakkan pada gril depan dan bonet, dengan cermin sisi dan antena sirip jerung dalam warna Crystal Black Silica.

Menurut Subaru, versi ini boleh didapati dalam semua warna yang ditawarkan untuk rangkaian BRZ bagi model tahun 2024, semuanya dipadankan dengan rim aluminium aloi berukuran 18 inci dalam kemasan kelabu gelap.

Ruang kabinnya pula menampilkan upholsteri hitam yang dikontraskan dengan jahitan biru yang hanya boleh didapati pada versi tS. Logo STI yang ikonik didapati tertera pada butang penghidup enjin dan kluster instrumen digital tujuh inci.

Sayangnya, tiada sebarang perubahan pada bahagian enjin. Seperti versi standard, BRZ tS dikuasakan oleh enjin boxer 2.4-liter empat silinder yang menghasilkan 228 hp dan 249 Nm. Kuasa disalurkan ke roda belakang oleh transmisi manual enam kelajuan, melalui limited-slip differential Torsen.

Sebagai sebahagian daripada kemaskini model tahun 2024 yang diumumkan oleh Subaru sebelum ini, BRZ (versi manual sahaja) kini dilengkapi dengan ciri bantuan pemandu EyeSight.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved