fbpx

Aston Martin DBX707 AMR23 Edition tampil dengan gaya F1

Aston_Martin_DBX707_AMR23_Edition_01

PASUKAN Aston Martin Aramco Cognizant memulakan saingan Formula 1 musim 2023 dengan baik apabila berjaya mengumpul 102 mata dari lima perlumbaan setakat ini, 122 mata di belakang pendahulu iaitu Red Bull Racing Honda.

Walaupun masih di awal musim, Aston Martin mengambil keputusan untuk meraikan pencapaian itu dengan melancarkan model eksklusif DBX707 AMR23 Edition.

Jika dibandingkan dengan versi standard, AMR23 Edition tampil dengan skema warna yang diinspirasikan daripada jentera lumba pasukan itu. Tiada sebarang penambahbaikan mekanikal memandangkan DBX707 adalah antara SUV paling berkuasa di dunia.

Rona hijau gelap yang dikenakan pada model ini digelar sebagai Podium Green dan dihasilkan oleh divisyen kustom Q by Aston Martin. Ia dipadankan dengan perincian Lime pada bahagian lip, skirt sisi dan diffuser, serta kaliper berwarna Aston Martin Green.

Turut disertakan sebagai pelengkap imej adalah lencana ‘Q by Aston Martin’ pada fender hadapan, berdekatan dengan liang udara.

Untuk ruang dalaman, DBX707 AMR23 Edition menggunakan jahitan kontras Lime untuk menaikkan seri upholsteri yang didatangkan dalam warna Onyx Black/Eifel Green. Kemasan gentian karbon dan satin gelap menghiasi konsol tengah, manakala logo AMR23 pula diletakkan pada ambang pintu.

Kuasa masih dibekalkan oleh enjin 4.0-liter twin-turbo V8 keluaran Mercedes-AMG yang mampu menghasilkan 707 PS dan 900 Nm, iaitu 157 PS dan 200 Nm lebih tinggi berbanding DBX.

Dengan transmisi automatik sembilan kelajuan, SUV ini hanya memerlukan 3.3 saat untuk memecut dari 0 hingga 100 km/j. Kelajuan maksimum pula dikatakan boleh mencapai 310 km/j.

Harga dan jumlah unit yang akan dikeluarkan tidak diumumkan namun apa yang pasti, ia sudah tentu lebih mahal daripada DBX707 standard.

Lihatkan Ulasan (1)
  • Hey There. I discovered your bkog thhe usse off msn. This is a vsry smartly written article.
    I wwill make surre too bookmark it and rturn to read extra
    off your hhelpful information. Thank you
    for the post. I will certainly return.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved