fbpx

Ducati Panigale V4 edisi terhad sempena kejuaraan MotoGP dan WSBK

ducati panigale v4 edisi terhad 2022 03

DUCATI meraikan kejuaraan berganda mereka dalam MotoGP dan WorldSBK dengan mengeluarkan dua siri superbike.

Pertamanya ialah Panigale V4 diinspirasikan dari Desmosedici GP, dan kedua ialah Panigale V4 R dari Francesco Bagnaia dan Alvaro Bautista.

Kedua-dua jentera itu dilancarkan dalam satu sidang media khas dimana Ducati meraikan kemenangan berganda yang bersejarah itu dengan peminat-peminat mereka.

2022 merupakan satu tahun yang baik buat Ducati. Kemenangan dalam kedua-dua kelas perlumbaan berprestij itu adalah kali pertama untuk mereka.

Dua siri istimewa itu diasaskan dari Panigale V4 S, dan mendapat livery Pacco Bagnaia #63 dan Alvaro Bautista #19. Setiap motosikal juga akan mendapat tandatangan khas penunggang dan dilindungi dengan lapisan pelindung jernih.

Hanya 260 unit untuk setiap siri akan dikeluarkan, merujuk kepada tahun kelahiran Ducati iaitu 1926. Sama seperti jentera lumba, Panigale V4 2022 ini hanya akan hadir dalam konfigurasi tempat duduk tunggal, manakala nama dan nombor ditempa dengan laser.

Ciri teknikal termasuklah klac kering STM-EVO SBK, peredam ekzos Akrapovic (2kg lebih ringan dari asal), brek Brembo Stylema R dengan silinder MCS dengan pelaras kawalan jauh, pemijak kaki aluminium Rizoma, dan cermin plexi perlumbaan.

Motosikal edisi khas ini mendapat rupa unik pada pelindung ekzos, pelindung alternator, fender depan dan belakang, corong udara untuk brek, dimana kesemua komponen ini adalah gentian karbon.

Setiap motosikal akan diserahkan dengan bungkusan berserta grafik khas dan hadir dengan sijil ketulenan, pelindung motosikal kustom, dan sistem analisis Ducati Data Analyser+.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved