fbpx

Lewis Hamilton lenjan Nissan Skyline R34 di Jepun, sampai berasap tombol gear!

lewis hamilton skyline r34 gtr jepun 09

2022 bukanlah suatu musim yang begitu menggembirakan buat Lewis Hamilton. Ini merupakan musim pertama juara dunia tujuh kali itu tanpa menang satu perlumbaan pun.

Kini musim dengan jentera W13 telah berakhir, pemandu berusia 37 tahun itu sempat berseronok seketika dan melupakan sementara segala tentang kerjanya.

Dalam satu video terkini di Instagram miliknya, Hamilton dilihat ‘menikmati’ sebuah Skyline GT-R. Dia berseronok melenjan Skyline R34 itu di jalan raya sekitar Jepun di waktu malam, malah dia sempat membuat ‘donut’ dan ‘burnout’ sehingga asap memasuki ruang kabin melalui kawasan tombol gear.

Ini bukanlah petanda yang baik, mungkin klacnya dan kotak gearnya terlebih panas, tetapi Hamilton dan teman di sebelah yang merakam video itu hanya mampu tergelak.

Nissan Skyline R34 GT-R dikuasakan oleh enjin 2.6-liter turbo 6-silinder dengan kuasa sekitar 276hp dan 391Nm tork, dengan kotak gear 5-kelajuan manual dan sistem pacuan semua-roda.

Video Lewis Hamilton itu kini telah mendapat lebih 1.7 juta Like dan hampir 16,000 komen semasa artikel ini ditulis.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lewis Hamilton (@lewishamilton)

Hamilton sebelum ini berseronok di Jepun dengan bermain kereta kawalan radio (RC) Tamiya Lunchbox, yang difahamkan pernah dimilikinya semasa beliau masih kecil.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved