fbpx

Hyundai Ioniq 6 First Edition habis dijual dalam kurang 24 jam

hyundai-ioniq-6-first-edition-exterior-01

NAMPAKNYA sambutan yang diterima untuk Hyundai Ioniq 6 benar-benar menggalakkan. Pada Ogos lalu, kami melaporkan bahawa sedan EV itu menerima lebih 37,000 tempahan dalam tempoh 24 jam selepas pra-jualannya dibuka di Korea Selatan.

Dalam perkembangan terbaru, Hyundai mengumumkan kesemua 2,500 unit model First Edition telah berjaya dijual dalam masa kurang 24 jam selepas pra-jualannya dibuka pada 9 November lalu.

 

Model edisi terhad itu hanya ditawarkan di beberapa pasaran EV utama Hyundai iaitu Jerman, UK, Perancis, Norway dan Belanda.

Bagi membezakannya dengan model standard, Ioniq 6 First Edition tampil dengan elemen-elemen eksklusif pada bahagian luaran dan dalaman. Ini termasuk warna hitam matte, rim 20 inci serta logo aluminium hitam pada bampar depan dan belakang.

Ruang dalamannya pula dihiasi dengan upholsteri kulit yang dipadankan dengan fabrik Grey Tartan yang diinspirasikan oleh kereta konsep Prophecy EV, serta karpet First Edition ECONYL dengan perincian Grey Tartan.

Ioniq 6 First Edition juga mendapat trenkuasa dalam spesifikasi tertinggi yang menggabungkan sistem pacuan semua roda (AWD) motor berkembar dan bateri ‘long-range’ berkapasiti 77.4 kWh. Gandingan ini memberikan kuasa keseluruhan sebanyak 320 hp dan 650 Nm, serta jarak pemanduan sejauh 519 km.

Selain itu, model First Edition ini juga mendapat manfaat daripada platform E-GMP (Electric Global Modular Platform) dengan sistem 800-volt yang membolehkan ia disambungkan kepada pengecas ultra-pantas 350 kW.

Menurut Hyundai, pelanggan yang berjaya menempah model eksklusif ini secara dalam talian akan menerima kereta mereka antara Mac dan April 2023.

Lihatkan Ulasan (3)
  • I wanted to reach out and say how much I enjoyed your recent article. It resonated with me on a personal level, and I appreciate your willingness to share your experiences. Keep up the fantastic work!

  • Your insights are truly enlightening. I appreciate how you break down complex concepts and make them accessible to a wider audience. Thank you for sharing your knowledge.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved