fbpx

Gara-gara aksi ‘drift’ di Thailand, pemandu BMW warga Malaysia bayar ganti rugi lebih RM12k

drift thailand thumb

GARA-gara melakukan drift atau lebih tepat lagi aksi ‘donut’ di tempat letak kereta, seorang warga Malaysia terpaksa membayar ganti rugi hampir 100,000 baht (RM12,438) kepada empat pemilik kenderaan di Hatyai, Songkhla, selatan Thailand.

Dalam kejadian kira-kira 1 tengah hari (waktu tempatan) pada Jumaat lalu, pemandu berusia 32 tahun yang memandu BMW itu membuat aksi berkenaan di tempat letak kereta di sebuah kem gajah, Chang Puak Camp, Hatyai.

Susulan aksi ‘donut’ itu, sebuah kereta dan tiga lagi tuk-tuk berdekatan mengalami kerosakan termasuk cermin pecah dan calar.

Tanpa menyedari kerosakan pada kenderaan lain, pemandu itu beredar dari tempat kejadian.

Ketua Polis Pelancong Hatyai, Left Kol Anuwat Rithichai, berkata pemilik kenderaan yang mengalami kerosakan itu membuat laporan polis pada Jumaat.

“Polis berjaya mengesan kenderaan dipandu lelaki warga Malaysia itu di Kompleks Imigresen, Kastam, dan Kuarantin (CIQ) Sadao, Thailand kira-kira jam 6 petang semalam.

“Pemandu itu bersama isterinya dibawa ke balai polis untuk bertemu pemilik kenderaan yang terjejas,” katanya pada sidang media hari ini.

Anuwat berkata, kedua-dua pihak bersetuju pemandu berkenaan membayar ganti rugi sebanyak 99,000 baht kepada empat pemilik kenderaan terbabit.

Lelaki itu turut memohon maaf kerana tidak menyedari aksinya menyebabkan kerosakan pada kenderaan lain.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved