fbpx

Honda Civic Type R FL5 kini boleh didapati dengan spoiler gentian karbon

Honda Civic Type R FL5 Honda Access 02

TIDAK seperti FK8 yang kelihatan seperti robot Gundam, Honda Civic Type R generasi baharu (FL5) hadir dengan reka bentuk yang lebih matang dan bersahaja. Pemilik yang ingin menyerlahkan lagi penampilan jentera mereka tanpa membuatkannya kelihatan terlalu agresif kini boleh mendapatkan kit aksesori oleh Honda Access.

Anda mungkin perlu melihat dengan teliti untuk membezakannya dengan versi standard. Ini kerana, untuk bahagian luaran, perubahannya terhad kepada cermin sisi berwarna merah dan juga spoiler belakang yang diperbuat daripada gentian karbon.

Menurut Honda, spoiler Honda Access ini 1 kg lebih ringan berbanding spoiler standard. Ia dipasang di atas tapak yang sama namun rekaan spoiler ini lebih aerodinamik dengan bahagian tengah yang menjungkit dan panel sisi yang lebih tajam.

Untuk ruang dalaman pula, pelanggan boleh menaikkan seri kabin menerusi aksesori seperti karpet eksklusif berwarna merah, tombol gear dengan balutan kulit dan trim gentian karbon untuk konsol tengah.

Lampu lopak (puddle lamp) yang memancarkan logo Type R, pengecas wayarles, filem perlindungan cat untuk bampar dan skirt sisi, lampu LED but dan luggage tray juga disediakan.

Menurut laporan, kit aksesori Honda Access ini akan ditawarkan untuk model pasaran Jepun sahaja. Harga masih belum diumumkan.

Apa pendapat anda tentang aksesori ini? Adakah anda akan membelinya atau tunggu penawaran yang lebih sporti dan agresif seperti kit Mugen?

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved