fbpx

OMODA 5 dibuka untuk tempahan di China, tampil dengan Metaverse Community

omoda 5 2022 19

CHERY baru-baru ini telah membuka tempahan bagi OMODA 5 di China dan melancarkan OMODA Metaverse Community, satu platform perkongsian atas talian bagi pengguna global.

Sebanyak tujuh varian SUV tersebut ditawarkan di China dengan pilihan trenkuasa 1.6 TGDI dan kotak gear dwi-klac DCT 7-kelajuan atau 1.5 TCI dengan CVT 9-kelajuan.

Trenkuasa pertama menghasilkan 197PS dan 290Nm tork, membolehkan pecutan 0-100 km/j dalam masa 7.8saat.

OMODA 5 menawarkan empat mod pemanduan – Eco, Normal, Sport dan Super Sport. Mod terakhir membebaskan kuasa penuh enjin, menukar susunan panel meter digital, pencahayaan ambien menjadi kuning terang dan bunyi trek simulasi dimainkan melalui pembesar suara bagi meningkatkan lagi pengalaman pemanduan.

Falsafah reka bentuk ‘Art in Motion’ baharu Chery memberikan OMODA 5 penampilan yang dinamik manakala pada bahagian dalaman, Lion 5.0 AI technology smart cockpit mengelilingi para penumpang dengan teknologi canggih dan warna kontras, memberikan aura futuristik.

Skrin luas 24.6-inci menjadi tumpuan utama, menampilkan maklumat pemanduan serta infotainmen, sistem audio Sony dan pencahayaan ambien 64.

Selain itu, kabin ‘C-Pure’ Chery menggabungkan teknologi perlindungan alam sekitar dan reka bentuk ekologi piawaian Eropah, sambil menjaga kesihatan para penumpang melalui sistem penulenan dan penapisan udara ion negatif.

Mengenai OMODA Metaverse Community, platform ini dicipta berdasarkan kehendak golongan muda, dan merupakan salah satu hasil falsafah user-centric Chery di mana kebebasan dan penciptaan bersama menjadi konsep teras.

Pengguna global boleh mencipta ‘planet’ hobi dan trend sendiri, lalu berinteraksi dengan pengguna lain yang berkongsi minat yang sama. Mereka juga boleh membuka store dan berkongsi maklumat, dengan points system yang menukar kelakuan pengguna kepada aset.

Bagi menyeronokkan pengumpulan dan penggunaan points, terdapat juga aktiviti interaktif seperti ‘pasaran saham’, ganjaran serta pemindahan dan penebusan kupon.

Para pengguna boleh menyertai sesi soal-jawab mengenai komuniti atau produk Chery, dan berkomunikasi dengan lancar pada bila-bila masa dan di mana sahaja.

Meneruskan perjalanan globalnya, OMODA 5 baru-baru ini telah disahkan untuk pasaran Australia, dan Malaysia kekal sebagai salah satu destinasi yang bakal menyusul.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved