fbpx

Ducati terus catat peningkatan jualan, suku pertama 2022 terbaik dalam sejarah

ducati logo

SUKU pertama 2022 berakhir dengan satu lagi sejarah untuk Ducati, yang pada Mac lepas telah menutup tirai 2021 dengan prestasi terbaik dari segi penyerahan, pendapatan, dan keuntungan operasi.

Sebanyak 13,450 motosikal telah diserahkan kepada pelanggan seluruh dunia dari Januari hingga Mac, satu pertumbuhan lima peratus berbanding tempoh sama tahun lepas, dan 40 peratus berbanding 2020.

Ducati Monster

Itali sekali lagi menjadi pasaran utama untuk Ducati dengan 2,544 motosikal diserahkan, diikuti dengan Jerman (1,382 unit).

Perancis juga mencatatkan pertumbuhan yang baik dengan 1,153 unit motosikal diserahkan, pertambahan 29 peratus berbanding tempoh sama 2021.

United Kingdom dan Brazil juga merekodkan pertumbuhan baik, masing-masing dengan 860 dan 241 motosikal, iaitu pertumbuhan 46 dan 21 peratus berbanding 2021.

Ducati Multistrada V4

Multistrada V4 kekal menjadi model paling popular di kalangan Ducatisti dengan 2,456 unit diserahkan kepada pelanggan baharu, diikuti Monster (1,868 unit) dan Scrambler 800 (1,577 unit).

VP Global Sales dan After Sales Ducati, Francesco Milicia berkata: “Angka-angka yang dicapai Ducati untuk tiga bulan pertama tahun ini – sambil mencatatkan rekod baharu – adalah hasil dari permintaan tinggi untuk produk yang harus menempuhi kesukaran dari segi bekalan, terutamanya komponen-komponen yang dilengkapi semikonduktor.”

“Kelewatan dalam rantaian bekalan malangnya memberi kesan kepada kami dalam jadual penyerahan motosikal, dan kami memohon maaf untuk pelanggan.

“Kami boleh janjikan yang syarikat ini sedang berusaha sebolehnya untuk mengurangkan kesulitan ini,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved