fbpx

Masalah logistik angkara Rusia – Ukraine, Michelin tutup kilang di Eropah

Ibu pejabat Michelin di Clermont-Ferrand, France. - Foto ihsan Wikipedia
Ibu pejabat Michelin di Clermont-Ferrand, France. - Foto ihsan Wikipedia

MICHELIN Group bakal menghentikan pengeluaran di beberapa kilang seluruh Eropah susulan masalah logistik dan pengangkutan.

Memetik laporan The Wall Street Journal, masalah berpunca daripada krisis Rusia – Ukraine yang masih belum menunjukkan tanda bakal reda.

Syarikat pengeluar tayar terkemuka dunia itu setakat ini masih belum mengumumkan tempoh pemberhentian pengeluaran terbabit.

Krisis Rusia – Ukraine telah menyaksikan banyak syarikat terkesan termasuk beberapa jenama besar automotif seperti Mitsubishi, Toyota dan banyak lagi.

Terdahulu,   berjanji akan terus memberikan perkhidmatan terbaik buat para pelanggan dan cuba mengurangkan kesan negatif terhadap mutu pemgeluarannya.

Sementara itu, pihak syarikat juga berjanji tidak mengabaikan kebajikan pekerja yang terjejas selain mengikut peraturan tempatan.

Sebelum ini, krisis Rusia – Ukraine memberi impak besar kepada ekonomi global termasuk peningkatan harga bahan api mentah.

Hal ini memberi kebimbangan kepada seluruh masyrakat dunia termasuk di Malaysia yang bimbang berlaku kenaikan harga barang.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved