fbpx

Polestar O2 Concept, roadster elektrik dengan dron pintar

Polestar O2 Concept 07

TANPA bumbung, tanpa bunyi dan tanpa asap. Itu merupakan idea yang diperkenalkan oleh Polestar bagi konsep terbaharunya iaitu Polestar O2 Concept.

Konsep baharu ini merupakan sebuah roadster janaan elektrik yang bakal mendefinisikan semula kereta sports di masa hadapan.

Dengan konfigurasi tempat duduk 2+2, konsep roadster Polestar O2 ini mempunyai bumbung jenis hardtop yang boleh dibuka. Ia turut berkongsi kerangka seni bina berasaskan bonded aluminum sama seperti model Polestar 5.

Apa yang menarik, Polestar O2 ini turut dilengkapi dengan sebuah dron jenis autonomous cinematic yang berfungsi untuk merakam pemanduan anda dari luar.

Kredit: wired.com

Dron ini berupaya untuk merakam sehingga kelajuan 90km/j sekaligus membuatkan anda terasa seperti bintang filem seperti dalam sekuel Fast And Furious.Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Polestar, Thomas Ingenlath, penggunaan dron ini bukanlah gimik semata-mata.

“Kami di Polestar merasakan dron ini akan memberikan pengalaman baru bagi merakam detik pemanduan anda berbanding hanya menggunakan telefon pintar,” katanya.

“Ini adalah hasil gabungan rekaan, kejuruteraan serta bakat dan teknologi yang kami ada di Polestar.

“Ia memberikan kesoronokan yang luar biasa melalui pengalaman pemanduan dengan bumbung terbuka tanpa sebarang gangguan dari bunyi enjin,” tambahnya lagi.

Walaubagaimanapun, Polestar masih belum mengumumkan rangkaian kuasa serta jenis pek bateri yang bakal digunakan pada model O2 ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved