fbpx

Punca SRS meletus, tempat pemegang cawan BMW X7 didakwa cacat?

Reka bentuk dalaman BMW X7. - Foto ihsan Wikipedia
Reka bentuk dalaman BMW X7. - Foto ihsan Wikipedia

BMW menerima satu tamparan hebat apabila syarikat asal Jerman itu berdepan tindakan undang-undang dek kerana reka bentuk pemegang cawan pada model X7.

Kes berjalan di mahkamah Orange County dekat California, lapor portal Motor1.

Berdasarkan aduan, BMW bertanggungjawab atas kegagalan mencipta tempat pemegang cawan yang selamat daripada dipenuhi air jika tertumpah dari bekas minuman.

Justeru, ia boleh boleh menyebabkan berlaku kerosakan beberapa komponen kenderaan termasuk modul kawalan beg udara (SRS) yang terletak di bawah tempat pemegang cawan.

Foto ihsan Wikipedia
Foto ihsan Wikipedia

Sebelum ini, terdapat beberapa kes direkodkan yang mana SRS Meletus secara tiba-tiba selepas berlaku tumpahan air dalam tempat pemegang cawan model X7.

Selain itu, terdapat juga insiden model BMW X7 berhenti secara tiba-tiba dek kerana tumpahan air dalam tempat pemegang cawan.

Apa yang memeningkan pengguna adalah K]kos pembaikan dan penggantian modul tersebut yang mencecah sehingga $2,000 atau RM8,363.

Ini kerana BMW didakwa enggan menggantikan komponen tersebut di bawah jaminan pengeluar.

Jadi, bagaimana pengakhiran ‘drama’ ini? Terus nantikan perkembangan lanjut hanya di Engear!

Chiow…

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved