fbpx

Padah tak mahu sabar, Land Rover Discovery terbalik selepas terlanggar Toyota GR Yaris!

land rover discovery terbalik gr yaris 03

DIHARAPKAN kami bukan orang pertama yang memberitahu anda bahawa SUV (sports utility vehicle) mempunyai risiko lebih tinggi untuk terbalik berbanding kereta penumpang biasa. Ianya fizik.

Ini kerana SUV mempunyai titik graviti lebih tinggi. Satu insiden yang berlaku di Burmingham, United Kingdom baru-baru ini menunjukkan contoh dengan baik sekali.

Rakaman dashcam itu dimuatnaik di Twitter yang menunjukkan trafik di sekitar bulatan Robin Hood Island di tenggara Birmingham.

Kemudian terdapat sebuah Land Rover Discovery Sport putih, dia memberi laluan kepada sebuah SUV lain sebelum mula memasuki bulatan.

Kemudian trafik di lorong tengah terhenti dan Land Rover Discovery ini tidak bersabar dan mahu terus menukar lorong ke kanan kerana lorong itu lebih sedikit kenderaan. Pemandunya terus menekan minyak sambil cuba bergerak ke lorong kanan.

Namun bahagian bucu bampar depan kirinya terlanggar bucu belakang kanan sebuah Toyota GR Yaris yang sedang berhenti di lorong tengah. Land Rover Discovery ini terus terbalik seperti kura-kura sementara GR Yaris itu kekal pada kedudukannya dengan hanya kerosakan kecil.

Tak pasal-pasal Toyota GR Yaris yang tak bersalah menjadi mangsa, sudahlah kereta pun rare! Harap tiada kerosakan serius pada tayar atau suspensi belakang kanan.

Disebabkan pemandu Land Rover Discovery itu tidak mahu bersabar dan terburu-buru menukar lorong, dia sudah memalukan diri sendiri dan merosakkan kenderaan orang lain. Malu kerana dalam keadaan trafik yang sesak pun dia boleh terbalik!

Pengajarannya di sini, kita perlu bersabar dan berhati-hati. Tindakan sebegini jika di Malaysia juga akan mengundang bahaya kepada penunggang motosikal yang mungkin mencelah di antara lorong.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved