fbpx

Toyota menang 24 Hours of Le Mans untuk kali ke-4 berturut-turut!

engear.tv

TOYOTA memperoleh kemenangan keempat berturut-turut dalam acara 24 Hours of Le Mans baru-baru ini. Walaubagaimanapun, kemenangan kali ini sedikit berbeza.

Pertamanya, ini yang pertama dalam era kategori Hypercar. Jentera GR010 Hybrid terus menjadi kereta pertama dalam sejarah sebagai pemenang pertama Hypercar.

Pengeluar Jepun itu malah menduduki tempat pertama dan kedua dengan GR010 #7 yang dipandu Conway, Kobayashi dan López melepasi garisan penamat di depan jentera GR010 #8 yang dipandu Buemi, Nakajima dan Hartley.

GR010 #7 telah berada di depan sejak awal perlumbaan kecuali pada jam ke-13. Sementara itu GR010 #8 terpaksa berhempas pulas mengejar selepas kehilangan masa selepas satu insiden di selekoh 1 dengan Oliver Pla yang memandu #708 Glickenhaus 007 LMH. Kedua-dua Toyota terus berada di depan selepas itu.

Di belakang mereka di tempat ketiga ialah Alpine A480-Gibson, dengan André Negrão, Nicolas Lapierre dan Matthieu Vaxiviere sebagai pemandu.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved