fbpx

BMW dedah i4 M50, Safety Car untuk MotoE

bmw i4 m50 motoe thumb

PADA Mac lepas, MINI mempersembahkan Safety Car (kereta keselamatan) untuk Formula E yang menggantikan BMW i8.

Tetapi kini BMW mendedahkan sebuah Safety Car baharu untuk MotoE iaitu i4 M50. Ia menjadi Safety Car elektrik sepenuhnya (EV) yang pertama dari BMW.

i40 M50 ini akan membuat kemunculan dinamik pertama di litar semasa Motorcycle Grand Prix of Australia pada 15 Ogos ini di litar Red Bull Ring. Sesuai dengan kejuaraan motosikal elektrik, sedan EV ini akan mengetuai perlumbaan MotoE yang menjadi siri sampingan kepada MotoGP.

BMW i40 M50 dikuasakan oleh dua motor elektrik – satu di depan dan satu di belakang – yang memberikan output keseluruhan 544hp (406kW). Konfigurasi ini juga menjadikannya sebuah AWD (pacuan semua-roda).

Terdapat juga tambahan prestasi dari divisyen M, yang merangkumi teknologi casis M khas, brek lebih besar, dan penambahbaikan aerodinamik. Pecutan 0 ke 100km/j boleh dibuat dalam 4 saat.

“Walaupun versi produksi Gran Coupe empat-pintu akan memasuki pasaran pada musim luruh, peminat kami boleh menikmati kemunculannya di litar lumba pada musim panas ini,” kata CEO BMW M, Markus Flasch.

“Tiada lagi kereta keselamatan lebih sesuai untuk MotoE berbanding BMW i40 M50 – penuh prestasi, elektrik sepenuhnya. Kami tak sabar untuk kemunculannya di Spielberg.”

Dari luaran, kereta keselamatan MotoE ini mengenakan kombinasi warna menyerlah dengan kelabu gelap dan disulami hijau elektrik.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved