fbpx

GR Yaris “Morizo Selection” tampil lebih ‘padu’, dilengkapi ciri pemanduan khas

GR Yaris ketika dipertontonkan dalam satu pameran kenderaan

KESELESAAN pemanduan menjadi ciri utama terdapat pada model GR Yaris “Morizo Selection” yang baru dilancarkan syarikat pengeluar Toyota di Jepun.

Memetik laporan media negara matahari terbit itu, GR Yaris terbaharu ini mempunyai teknologi yang mampu ‘bersatu’ dengan pemandu.

Apakah yang dimaksudkan istilah ‘bersatu’ ini?

Menerusi perisian khas terdapat pada GR Yaris “Morizo Selection”, ia dapat menyimpan data pemandu sekaligus memberi penguasaan penuh pemanduan.

Pemilik hanya perlu melanggan perisian atau aplikasi Kinto bagi menggunakan ciri baharu ini.

210608-yaris-toyota-v002.jpg

Antara kelebihan menggunakan perisian ini adalah kenderaan dapat dikawal mengikut cita rasa pemandu dengan menetapkan fungsi atau ciri khas tertentu.

Berikut merupakan ciri menarik lain terdapat pada GR Yaris “Morizo Selection”:

  • Spray penyejukan intercooler
  • Tayar Pilot Sport 4S
  • Spring gegelung
  • Penyerap hentak

Selain itu, terdapat juga logo Rookie Racing yang diletakkan pada bahagian rim tayar selain emblem Morizo di cermin hadapan.

Setakat ini, kos mendapatkan perisian adalah sekitar 54,340 yen atau bersamaan RM2,100 dengan melanggan aplikasi Kinto setiap bulan selama tiga tahun.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved