fbpx

Kelibat Dovizioso di Jerez, peminat MotoGP berteka-teki

Andrea Dovizioso pernah beraksi untuk pasukan Ducati pada kejohanan MotoGP sebelum ini. - Foto ihsan Instagram/Andrea Dovizioso
Andrea Dovizioso pernah beraksi untuk pasukan Ducati pada kejohanan MotoGP sebelum ini. - Foto ihsan Instagram/Andrea Dovizioso

PELUMBA motosikal profesional kelahiran Itali, Andrea Dovizioso memberi kejutan bagi peminat MotoGP apabila muncul di litar Jerez, Sepanyol bagi menguji jentera RS-GP 2021 untuk pasukan Gresini Aprilia.

Kemunculan Dovizioso menimbulkan pelbagai spekulasi serta tanda tanya sama ada dirinya akan kembali menyertai perlumbaan MotoGP.

Bagaimanapun, laporan media antarabangsa mendedahkan Dovizioso telah menandatangani kontrak bersama pasukan Aprilia sebagai pelumba ujian sepanjang musim ini.

Sebelum ini, Dovizioso bersama pasukan Ducati mengambil keputusan untuk berehat sebagai pelumba MotoGP.

Sepanjang rekod sebagai pelumba MotoGP, Dovizioso merupakan antara pelumba yang memberi saingan sengit terutama kepada wakil Honda, Marc Marquez.

Pada musim lalu, Dovizioso mengumpul 135 mata keseluruhan perlumbaan MotoGP yang menyaksikannya berada di kedudukan keempat carta pelumba.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved