fbpx

Malaysia Autoshow 2024: Royal Enfield Shotgun 650 rasmi, dari RM34,900

IMG_1712

Didi Group selaku pengedar sah jenama motosikal Royal Enfield di Malaysia telah pun melancarkan model baharu Shotgun 650.

Didatangkan dalam empat warna menarik, iaitu Stencil White, Plasma Blue, Green Drill dan Sheet Metal Grey, ia dijual pada harga bermula dari RM34,900.

Shotgun 650 dibina berdasarkan platform 650 Twin, membawakan rekaan yang menggandingkan unsur futuristik retro bersama ciri-ciri moden seperti unit lampu LED, skrin kluster analog-digital, dan fungsi navigasi Tripper untuk memudahkan urusan tunggangan.

Penunggang pula dapat menyesuaikan diri dengan mudah, terima kasih kepada kedudukan pemijak kaki dan bar hendal yang ergonomik, titik graviti rendah, dibantu dengan ketinggian pelana 795 mm.

Shotgun 650 didatangkan dengan fork hadapan SFF-BP Showa (jarak gerak 120 mm), sementara bahagian belakang pula mendapat penyerap hentak berkembar Showa (jarak gerak 90 mm).

 

Jentera ini menggunakan sistem brek cakera, terdiri daripada angkup dua omboh terapung dan rotor tunggal 320 mm depan, diikuti rotor 300 mm di bahagian belakang dan dibantu dengan sistem ABS dua saluran.

Dari segi kuasa, RE Shotgun 650 ini digerakkan oleh enjin kembar selari 648 cc menghasilkan 46.4 hp @ 7,250 rpm, dan daya kilas 52.3 Nm @ 5,650 rpm dengan sistem pancitan bahan api elektronik yang dipadankan dengan kotak gear enam kelajuan.

Bacaan penggunaan bahan api adalah sekitar 22km/liter atau 4.5 liter untuk setiap 100 km.

 

Terdapat sehingga 31 aksesori tulen yang ditawarkan oleh Royal Enfield untuk model Shotgun 650 termasuklah cermin sisi hujung bar hendal, tempat duduk solo, serta rim billet jenis potongan kontras.

Selain pelancaran model Shotgun 650, Royal Enfield turut mengumumkan pembukaan tempahan bagi model baharu Himalayan, di mana ia akan muncul secara rasmi pada 8 Jun ini di JioSpace Petaling Jaya.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved