fbpx

Mitsubishi ASX 2024 dikemaskini, masih lagi model rebadge Captur facelift

20240424_1_New-ASX_exterior_1

Tidak lama selepas Renault melancarkan Captur facelift, tiba giliran Mitsubishi mengemaskini penawaran model crossover ASX untuk model tahun 2024.

Tipikal untuk sebuah model tukar lencana (rebadge), Mitsubishi ASX mengekalkan reka bentuk Captur namun dengan beberapa perincian yang berbeza.

 

Seperti contoh, rekaan jeriji yang lebih agresif, kemasan hitam berkilat pada bampar hadapan, sementara bahagian belakang pula terpampang perkataan MITSUBISHI.

Keempat-empat sudut gerbang roda telah dipadankan dengan set rim aloi hitam bersaiz 18 inci untuk penampilan sporti.

Susun atur ruang kabin juga tidak banyak berubah berbanding Captur facelift.

 

Secara standard, ASX datang dengan skrin Smartphone-link Display Audio (SDA) sebesar 10.4 inci, diikuti dengan roda stereng berlogo Mitsubishi.

Mitsubishi ASX juga merupakan model Mitsubishi yang pertama dilengkapi dengan sokongan aplikasi Google, seperti Google Assistant, Google Maps, dan juga Google Play Store.

Dengan menggunakan aplikasi mudah alih, pemilik juga boleh menentukan lokasi sebenar ASX ini diparkir.

 

 

Di pasaran Eropah, Mitsubishi ASX boleh didapati dalam versi petrol, hibrid ringan dan hibrid penuh (HEV).

Versi petrol datang dengan nadi 1.0 liter turbo (89 hp) yang dipadankan dengan transmisi manual enam kelajuan, sementara versi hibrid ringan pula menggandingkan enjin 1.3 liter turbo berkuasa 138 hp dengan kotak gear manual, atau versi 158 hp dengan kotak gear klac berkembar automatik tujuh kelajuan.

Versi hibrid penuh pula membawakan enjin 1.6 liter 143 hp yang dipadankan dengan dua motor elektrik, kotak gear automatik berbilang mod, dan pek bateri berkapasiti 1.2 kWh.

 

Menurut Mitsubishi, ASX HEV ini mempunyai mod penyimpanan cas bateri E-SAVE yang boleh digunakan kemudian untuk pemanduan sifar emisi, dengan syarat bateri mempunyai tahap cas 40 peratus dan ke atas.

Ciri keselamatan yang dimuatkan pada ASX termasuklah sistem parkir automatik Park Assist, sistem pemantauan keliling Around View Monitor, serta amaran lintasan trafik belakang (RCTA).

 

Renault Captur versi facelift tampak lebih premium

 

Mitsubishi ASX 2024

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved