fbpx

Suzuki Malaysia lancar skuter 125 cc Avenis, Burgman Street EX, dari RM6,980

Avenis burgman

Suzuki Malaysia baharu sahaja mengumumkan ketibaan dua skuter bersesaran 125 cc untuk pasaran tempatan, iaitu Suzuki Avenis dan Suzuki Burgman Street EX.

 

 

Direka untuk mereka yang memiliki gaya hidup dinamik, Suzuki Avenis dikuasakan oleh nadi empat lejang silinder tunggal 124 cm3 yang mampu menghasilkan kuasa 8.7 PS @ 6,750 rpm dan daya kilas 10 Nm @ 5,500 rpm.

Secara standard, Avenis dibekalkan dengan sistem brek cakera depan dan gelendong di belakang, suspensi jenis fork teleskopik di depan dibantu dengan lengan ayun di bahagian belakang.

 

 

Ciri lain termasuklah unit lampu LED depan dan belakang, Suzuki Easy Start System, paparan meter digital, soket USB serta ruang storan bawah pelana sebesar 21.8 liter.

Kapasiti tangki Avenis adalah sebesar 5.2 liter, dengan ketinggian pelana sekitar 780 mm.

 

 

Suzuki Burgman Street EX pula membawakan penampilan yang lebih premium, di mana ia membawakan jarak antara roda yang lebih panjang, tempat duduk luas, serta ruang lantai kaki hadapan yang menawarkan posisi tunggangan yang ergonomik.

Sama seperti Avenis, Burgman turut dikuasakan oleh nadi silinder tunggal 125 cc, namun dengan ciri tambahan Suzuki Eco Performance Alpha (SEP-a) yang dilengkapi dengan sistem Engine Auto Stop-Start (EASS).

 

 

Ciri standard lain termasuklah skrin penghadang angin, unit lampu LED depan belakang, meter digital, ruang storan bawah pelana sebesar 21.5 liter, soket USB, serta kapasiti tangki bahan api sebesar 5.5 liter.

Burgman turut membawakan tetapan suspensi teleskopik/lengan ayun, sistem brek cakera depan/gelendong belakang, serta tinggi pelana sekitar 780 mm.

 

 

Untuk pasaran Malaysia, Suzuki Avenis tersedia dalam tiga pilihan warna iaitu Metallic Matte Fibroin Grey/Metallic Lush Green, Metallic Matte Black/Glass Sparkle Black, serta edisi khas GP dengan gandingan warna Metallic Sonic Silver/Triton Blue.

Suzuki Burgman Street EX pula datang dengan dua warna eksklusif, iaitu Pearl Moon Stone Gray dan Metallic Mat Black.

Harga jualan adalah seperti berikut:
1. Suzuki Avenis : RM 6,980.00
2. Suzuki Avenis (Edisi GP) : RM 7,200.00
3. Suzuki Burgman Street EX : RM 7,500.00

 

Suzuki Avenis 125

 

Suzuki Burgman Street EX

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved