fbpx

Nissan Qashqai 2025 facelift, penampilan luaran yang lebih segar

Nissan Qashqai 2025 facelift 04

Salah satu model terpenting Nissan di Eropah, iaitu Qashqai generasi ketiga telah pun menerima kemaskini facelift untuk model tahun 2025 dengan membawakan perubahan yang lebih segar dari segi penampilan luaran.

Sekali imbas, muka depan Nissan Qashqai facelift ini mengingatkan kita kepada sebuah lagi model crossover yang dihasilkan oleh Nissan, iaitu Ariya EV.

 

 

Berbanding model terdahulu, Nissan telah mengubah bahagian tersebut dengan membuang elemen jeriji krom V-motion, di mana struktur jeriji utama kini bertambah besar dimensinya dan rekaan jejaring yang diinspirasikan daripada perisai tentera Jepun zaman purba.

Elemen grafik lampu nyalaan siang (DRL) berbentuk anak panah masih lagi dikekalkan, namun dengan pendekatan yang lebih ‘digital’. Unit lampu utama nampak tersembunyi dengan baik.

 

 

Untuk bahagian belakang, perubahan adalah bersifat minima, dimana Qashqai menampilkan unit lampu dengan grafik LED berbeza, diikuti dengan bampar yang lebih sporti.

Secara standard, Qashqai mendapat set rim bersaiz 18 hingga 19 inci, sementara varian baharu N-Design pula mendapat set rim 20 inci.

Masuk ke dalam ruang kabin, tidak banyak yang berubah, melainkan sistem infohibur berasaskan Android yang kini menawarkan sistem pemetaan Google Maps dan bantuan peribadi Google.

 

 

Sistem pemantauan keliling Around View Monitor pula kini menyokong fungsi paparan tiga dimensi, termasuklah paparan tembus hud enjin dan fungsi memori lokasi parkir kenderaan yang kerap digunakan.

Sayang sekali, tiada sebarang perubahan dibawakan pada bahagian rangkaian kuasa, di mana Nissan Qashqai masih lagi mengekalkan pilihan nadi hibrid ringan 1.3 liter (138 hp) atau enjin hibrid E-Power 1.5 liter (187 hp).

Nissan Qashqai 2025 facelift masih lagi diproduksikan di kilang Nissan Sunderland, UK, dan dijangka tiba di pasaran Eropah dalam masa terdekat.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved