fbpx

Petron lancar kempen keselamatan jalan raya, kerjasama strategik dengan PDRM, JPJ

IMG_9777

Bersempena dengan sambutan perayaan Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelang, Petron Malaysia baru-baru ini melancarkan kempen keselamatan jalan raya bertempat di Stesen Minyak Petron MRR2 Safari.

Kempen terbaharu ini turut mendapat sokongan daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), serta rakan kerjasama seperti Applecrumby®, NESQ, Farm Fresh, dan snskidz.

 

 

Petron Malaysia juga melancarkan kempen yang sama di dua buah stesen minyak Petron, iaitu di Petron Bukit Lanjan Arah Utara dan Petron Sungai Besi Tol Arah Selatan.

Difahamkan sebanyak lebih daripada 100 pek 1 liter minyak hitam motosikal Petron turut diagihkan kepada pelanggan Petron P-Miles di ketiga-tiga stesen minyak.

 

 

Menurut Ketua Perniagaan Runcit Petron Malaysia, Shaliza Mohd Sidek berkata, “Petron Malaysia amat mengambil berat tentang keselamatan jalan raya. Sepanjang sedekad yang lalu, kami telah bekerjasama dengan pihak PDRM dan JPJ sebagai rakan strategik untuk mempromosikan program keselamatan.

“Pada hari ini, kami amat berbesar hati untuk memperluaskan advokasi ini kepada orang ramai melalui stesen minyak kami. Kami berharap dengan menekankan langkah-langkah keselamatan yang penting yang sering diabaikan, seperti mengambil rehat yang mencukupi semasa memandu jauh, dapat mengelakkan lebih banyak kemalangan jalan raya.”

 

 

Dalam majlis yang sama, pihak JPJ turut menyumbang topi keledar motosikal kepada kanak-kanak terpilih dari kawasan kejiranan untuk menekankan kepentingan penggunaan topi keledar bagi penunggang motosikal.

Selain menyumbang kerusi keselamatan kanak-kanak, snskids dengan kerjasama Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (MIROS) juga menjalankan program pemeriksaan kerusi keselamatan kanak-kanak secara percuma.

Sementara itu, jenama NESQ memberikan sampel Kopi Kelasik secara percuma kepada 20 pelanggan terawal menggunakan pemegang cawan kertas mesra alam Go-To-Safety Point (GSTP) Petron.

 

 

Farm Fresh pula tidak ketinggalan menyumbangkan produk susu popular mereka, iaitu Yarra by Farm Fresh, serta uncang 30 g serbuk Farm Fresh Grow untuk memudahkan urusan balik kampung bagi keluarga yang mempunyai anak kecil.

Jenama Applecrumby® pula menyediakan sampel pek lampin PureBasics untuk 500 pelanggan terawal di ketiga-tiga stesen minyak, menyediakan reruai aiskrim dan belon secara percuma, serta menawarkan Gift With Purchase (GWP) berupa patung ‘Unicorn’ secara percuma untuk setiap pembelian produk sebanyak RM150 dalam satu resit.

Tawaran tersebut terhad untuk 50 orang pelanggan terawal di mana penebusan fizikal boleh dibuat di Petron MRR2 Safari sahaja.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved