fbpx

Inisiatif Kecemerlangan Operasi Proton sasar tingkatkan kepuasan pelanggan

Inisiatif Kecemerlangan Operasi Proton (POE) 01

PROTON telah melancarkan inisiatif Kecemerlangan Operasi Proton (POE) dalam usahanya untuk meningkatkan prestasi pusat perkhidmatannya di seluruh negara.

Menurut pengeluar kereta nasional itu, inisiatif tersebut akan dimulakan di 13 cawangan perintis dan akan disepadukan secara progresif ke semua cawangan 3S dan 4S di seluruh negara.

Pendekatan berperingkat ini menekankan komitmen Proton terhadap pelaksanaan yang sistematik, memastikan kecemerlangan operasi di setiap titik sentuh pelanggan.

Roslan Abdullah, Ketua Pegawai Eksekutif Proton berkata pihaknya berdedikasi untuk memberikan tahap perkhidmatan premium kepada semua pelanggan dari mereka mula melangkah masuk ke premis.

POE melambangkan inisiatif asas, mencerminkan dedikasi Proton terhadap kecekapan operasi dan kualiti perkhidmatan selepas jualan.

Bidang tumpuan termasuk pematuhan kepada proses perkhidmatan berkualiti tinggi, kecekapan juruteknik, integrasi Sistem Pengurusan Pengedar (DMS) yang bakal dilancarkan, dan memupuk kepercayaan terhadap jenama.

Strategi termasuk mendapatkan tarikh servis pilihan dan menyelaraskan proses perkhidmatan dengan keperluan pelanggan.

Inisiatif ini juga menekankan pembangunan juruteknik dengan melengkapkan mereka dengan pengetahuan lanjutan untuk penyelesaian isu yang efisien.

Mengenai ketersediaan alat ganti, Roslan berkata peningkatkan kapsiti gudang telah mengurangkan masa penghantaran dengan ketara iaitu sekurang-kurangnya 30 peratus.

Ini membolehkan mereka menyimpan lebih banyak alat ganti, serta menyelaraskan pemprosesan pesanan, mengendalikan penghantaran ke luar negara, dan mengekalkan stok barangan kritikal yang lebih besar.

“Kami telah membuka dua gudang baharu secara strategik di Semenanjung Malaysia, bersama dengan gudang baharu di Malaysia Timur, Kuching dan tidak lama lagi akan dilancarkan di Kota Kinabalu untuk memenuhi permintaan dan bekalan alat ganti di wilayah itu, “katanya.

Di sebalik penambahbaikan operasi, Proton memberi penekanan yang kuat untuk membina dan mengukuhkan
kepercayaan dan keyakinan terhadap jenama dan perkhidmatannya.

Memperkasakan rangkaian peniaga, saluran komunikasi terbuka, usaha kolaboratif, sesi bimbingan satu sama satu, dan berkongsi amalan terbaik di kalangan pengedar untuk mengukuhkan rangkaian.

Skim Ganjaran & Pengiktirafan pula mengiktiraf pengedar atas perkhidmatan pelanggan yang cemerlang dan meraikan peristiwa penting di mana pengedar melebihi jangkaan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved