fbpx

Anthony Loke janji isu kualiti pelekat cukai jalan akan diatasi tahun ini

cukai jalan

Menteri Pengangkutan, Anthony Loke berkata beliau telah mengadakan mesyuarat dengan pengurusan tertinggi Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bagi mengatasi masalah kualiti pelekat cukai jalan yang kurang berkualiti dan cepat rosak.

Menurut Loke lagi, perkara itu akan diatasi dan dimasukkan dalam perancangan JPJ bagi tahun ini.

“Saya tahu ramai orang mengadu berkenaan pelekat cukai jalan yang kurang berkualiti. Perkara itu memang dalam perhatian kami dan satu perubahan besar bakal dilaksanakan dalam tahun ini,” katanya menerusi hantaran di Facebook.

Beliau berkata sebarang pelaksanaan inisiatif baharu akan dirancang dengan rapi dan diumumkan apabila persediaan sepenuhnya telah dibuat.

Sumber gambar: Facebook Anthony Loke Siew Fook

“Agenda utama kita ialah mempermudahkan urusan rakyat dan saya tak ingin melihat orang ramai beratur panjang di pejabat-pejabat yang menyusahkan mereka,” tambah beliau.

Isu kualiti pelekat cukai jalan JPJ yang mudah rosak dan meninggalkan kesan gam yang sukar ditanggalkan daripada cermin kenderaan bukanlah sesuatu yang baru.

Ramai pengguna telah menyuarakan kegusaran mereka mengenai perkara itu dan ada juga yang mengesyorkan JPJ supaya memperkenalkan cukai jalan digital seperti penggunaan sijil vaksinasi digital oleh Kementerian Kesihatan (KKM).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved