fbpx

Ford Ranger generasi baharu bakal tiba di Malaysia

next gen ford ranger 01

SIME Darby Auto ConneXion (SDAC) – pengedar tunggal Ford di Malaysia – hari ini mengumumkan Ranger 2022 yang dinantikan akan mula dipasarkan di sini hujung bulan nanti.

Dengan rekaan serba baru secara menyeluruh, Ford Ranger generasi baharu ini dijangka akan sekali lagi memberi makna semula untuk kenderaan gaya hidup sama ada untuk bekerja, kegunaan keluarga, atau riadah.

Ranger generasi baharu ini akan menjadi trak pikap paling pintar, versatil dan paling berkemampuan yang ditawarkan oleh Ford, direka untuk pelbagai kegunaan anda.

Lakaran reka bentuk Ford Ranger 2022. Imej oleh: Ford

Dengan rekaan luaran baharu yang rugged, kabin dalaman selesa, Ford Ranger 2022 juga akan dilengkapi dengan ciri keselamatan serta teknologi terkini.

Selain itu, pemilik Ranger generasi baru ini dikatakan akan turut menjadi sebahagian daripada kelompok individu yang berkongsi minat sama untuk menikmati kehidupan sepenuhnya dalam apa jua yang mereka lakukan.

Pereka bentuk Ford Ranger 2022. Imej oleh: Ford

“Pelanggan Ranger adalah mereka yang meraikan suasana dan memandang tinggi segenap aspek kehidupan yang berkualiti,” ujar Pengarah Urusan, Sime Darby Auto ConneXion-Ford, Turse Zuhair.

“Ranger generasi baru ini sesungguhnya merupakan kenderaan yang diperlukan pelanggan untuk menjalani Kehidupan Ranger—mengendalikan kerja mereka, meneroka tanpa rasa takut ke tempat yang diinginkan serta mempererat hubungan kekeluargaan, komuniti dan individu dengan minat yang sama,” tambahnya.

Jelajah lima-lima-lima untuk Ford Ranger generasi baharu

Sementara menantikan kehadiran Ranger generasi baharu ini, SDAC akan membawa trak pikap ini ke sesi jelajah lima kawasan seluruh negara – tengah, utara, selatan, Sabah, dan Sarawak – lebih awal daripada tarikh ia memasuki bilik pameran Ford.

Jelajah berkenaan akan diadakan selama lima hujung minggu dimulakan dengan acara pengenalan utama, yang akan bermula dari 22 Julai 2022.

Jika anda ingin menjadi antara yang terawal mendekati model Ranger generasi baru ini, anda perlu membuat pendaftaran untuk jelajah berkenaan.

Semasa di lokasi, anda akan diberikan taklimat terperinci dan boleh mendekati Ranger 2022 ini serta boleh berbual dengan perunding jualan malah boleh terus membuat tempahan.

Berminat? Daftarkan diri anda di pautan “Keep Me Informed” di sini untuk mendapat jemputan eksklusif jelajah pengenalan ini dan mengetahui bila ia akan singgah di bandar berdekatan.

Getaways: Alami pengalaman menyeluruh Kehidupan Ranger

Selain itu, Ford Ranger Getaways merupakan platform kembara dan percutian komuniti yang membawakan pengalaman unik Kehidupan Ranger melalui siri kembara khas tempatan.

Ia adalah tempat di mana kalangan individu yang berkongsi minat dan minda yang sama mendirikan “Lingkungan Ford” dan berkumpul serta membina persahabatan; dalam masa sama menikmati kepelbagaian, kemampuan dan potensi penuh Ranger mereka tanpa mengira varian.

Pelanggan boleh memilih cabaran atau percutian yang diinginkan, termasuk pengalaman off-road untuk menguji had kenderaan mereka; menjadi juruterbang untuk sehari; menikmati hari dengan alam semulajadi; atau sekadar bersantai bersama keluarga.

Untuk mengetahui lanjut tentang aktiviti menyeronokkan lain dan menempah Ford Ranger Getaways, layari di sini.

Untuk maklumat lanjut tentang Ranger generasi terbaru, SDAC dan Ford, ikuti Ford Malaysia di Facebook, Instagram, Twitter dan Youtube atau layari www.sdacford.com.my.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved