fbpx

Toyota Veloz dibuka untuk tempahan – 1.5, D-CVT, RM95,000

toyota veloz

UMW Toyota Motor hari ini mengumumkan bahawa tempahan untuk Veloz kini dibuka. Telah dilancarkan di Indonesia pada November lepas, crossover tujuh tempat duduk itu akan menggantikan Avanza yang telah menjadi satu MPV popular dalam segmen-B.

Tidak seperti Avanza yang dibina pada platform semi-monocoque, Veloz menggunakan pelantar Daihatsu New Global Architecture (DNGA) yang juga menjadi asas kepada Ativa.

Dari segi ukuran, Veloz lebih besar dari Avanza secara kasar. Crossover baharu ini berukuran 2,750mm panjang, 1,730mm lebar, dan 1,700mm tinggi. Veloz juga menawarkan ruang dalaman yang besar hampir menyamai saiz MPV segmen-C.

Toyota Veloz dikuasakan oleh enjin 1.5-liter 4-silinder 2NR-VE dengan Dual VVT-i, mampu emnghasilkan sekitar 106hp pada 6,000rpm dan 138Nm tork pada 4,200rpm. Transmisinya ialah D-CVT yang sama pada Ativa dan Myvi baharu, menggantikan kotak gear automatik 4-kelajuan pada Avanza sebelum ini.

Kuasa disalurkan ke roda depan, jadi pemanduannya pasti sangat berbeza berbanding Avanza.

Toyota Veloz dilengkapi dengan lampu LED dengan DRL LED, rim 17-inci, rel bumbung, sistem pendingin hawa automatik, brek parkir elektrik (EPB), pengecaj tanpa-wayar Qi, dan sistem keselamatan Toyota Safety Sense.

Crosover ini dibuka untuk tempahan dengan harga RM95,000 (atas jalan, tanpa insurans), dan ditawarkan dengan lima pilihan warna; Silver Metallic, Blue Metallic, White, Metallic Bluish Black, dan Red Metallic.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved