fbpx

Ekspo Kenderaan Komersial Malaysia (MCVE) 2022 kini berlangsung di MIECC

MCVE6
YB Dato Henry Sum Agong ketika berada di booth Scania.

Ekspo Kenderaan Komersial Malaysia (MCVE) 2022 edisi kelima sedang berlangsung selama tiga hari bermula 10 hingga 12 Mac ini di Mines International Exhibition & Convention Centre (MIECC).

Ekspo ini telah dirasmikan oleh Timbalan Menteri Pengangkutan Malaysia, YB Dato’ Henry Sum Agong.

Dengan penampilan pempamer dari dalam dan luar negara, MCVE merupakan siri ekspo kenderaan komersial pertama dan terbesar pernah diadakan di Malaysia.

YB Dato Henry Sum Agong, Timbalan Menteri Pengangkutan Malaysia ketika melawat ruang pameran.

YB Dato’ Henry Sum Agong berkata, “Malaysia berada dalam posisi terbaik sebagai hab pengangkutan di rantau Asia Tenggara.

“Infrastruktur yang kita ada dibina untuk menangani cabaran pada masa depan ketika negara bergerak ke arah pemulihan ekonomi.

“Selari dengan peningkatan permintaan terhadap perkhidmatan pengangkutan, kita memerlukan penyelesaian pintar.

“Justeru, saya teruja untuk melihat produk-produk terkini yang ditawarkan dalam industri kenderaan komersial Malaysia kerana ia penting dalam meningkatkan ekonomi negara,” tambahnya lagi.

YB Dato Henry Sum Agong, Timbalan Menteri Pengangkutan Malaysia bersama Andrew O’Brooks, Pengarah Urusan dan Naib Presiden MAN Truck & Bus.

Penganjur MCVE 2022, Stefan Pertz pula memberitahu, “Hari ini, kita meraikan keupayaan indutsri untuk kembali bangkit. Pandemik sememangnya menguji kita.

“Ujian ini telah berjaya kita atasi, terima kasih kepada dedikasi industri pengangkutan.

“MCVE pada tahun ini adalah untuk meraikan kejayaan ini. Kita bukan sahaja meraikan inovasi dan jenama yang telah dibawa ke dalam acara ini, malah menghargai setiap pemandu, pembekal industri, persatuan-persatuan dan pihak berkuasa.” ujarnya lagi.

Dari kiri: Andrew O’Brooks (Pengarah Urusan dan Naib Presiden MAN Truck & Bus), YB Dato Henry Sum Agong (Timbalan Menteri Pengangkutan Malaysia), Stefan Pertz (penganjur MCVE) dan Professor Dr. Wong Shaw Voon (Pengerusi MIROS)

Pada MCVE edisi tahun 2019, sebanyak 60 pempamer telah menyertai acara ini dan kebanyakan daripada mereka kembali untuk menyertai MCVE edisi tahun ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved