fbpx

Volkswagen Passat R-Line 2022 kini lebih kuasa dan premium, 220PS, RM212k

volkswagen passat r-line 2022 01

VOLKSWAGEN Passenger Cars Malaysia (VPCM) hari ini melancarkan Passat R- Line baharu yang berharga RM211,916.88 (atas jalan tanpa insurans) iaitu kira-kira RM8,000 lebih mahal dari model 2020 sebelum ini.

Walaubagaimanapun, penambahan harga itu boleh ‘dimaafkan’ kerana Passat R-Line ini mendapat tambahan kuasa dan ciri premium.

Passat R-Line ini menjana 220PS dan 350Nm tork dari enjin 2.0TSI, dipadankan dengan kotak gear DSG 6-kelajuan. Pemanduan juga boleh ditala dengan Dynamic Chassis Control (DCC) mengikut citarasa dan mood pemandu.

Perincian lebih halus telah ditambah pada ruang kabin untuk menjadikannya lebih mewah. Ciri paling ketara ialah sistem audio premium Harman Kardon yang terdiri daripada 12 unit pembesar suara berprestasi tinggi dan amplifier 700-watt.

Sedan ini turut dilengkapi kawalan pendingin hawa dengan sentuhan haptik yang ringkas dan mudah digunakan turut disediakan.

Pilihan untuk warna metalik ialah perak (Scale Silver), biru (Aquamarine Blue), dan kelabu (Manganese Grey); manakala warna hitam (Deep Black) dan putih (Oryx White) ialah warna mutiara yang ditawarkan tanpa kos tambahan.

Setiap pembelian Passat R-Line ini hadir dengan penyelenggaraan percuma tiga tahun, di samping jaminan tanpa had perbatuan dan bantuan tepi jalan selama lima tahun.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved