fbpx

Honda HR-V 1.5 Sport Hybrid kini dengan lampu LED dan Apple CarPlay, harga lebih rendah

honda hr-v sport hybrid 01

HONDA Malaysia hari ini mendedahkan HR-V Sport Hybrid i-DCD (intelligent Dual-Clutch Drive) untuk 2021. Ia mendapat beberapa kemaskini luar dan dalam, sementara harga pula ialah RM113,954.82. Harga ini lebih rendah dari harga semasa iaitu RM120,800.

Jadi, apa yang baharu? Di bahagian luaran, HR-V Sport Hybrid mendapat lampu LED untuk semua lampu utama depan, lampu kabus dan lampu belakang. Terdapat juga pemegang pintu krom untuk gaya lebih premium.

Untuk bahagian dalam pula, tiada perubahan yang dapat dilihat dengan mata kasar. Tetapi sistem infotainmen dengan paparan 7-inci kini menyokong sambungan Apple CarPlay, Android Auto dan dua sambungan USB. Stereng juga baharu, dengan balutan kulit.

Aspek mekanikal dikekalkan, dimana HR-V Sport Hybrid ini dipacu oleh enjin 1.5-liter DOHC i-VTEC berkuasa 130hp dan 156Nm tork. Enjin ini digandingkan dengan kotak gear dwi-klac dan motor elektrik untuk respon dan pemanduan sporti.

Ciri keselamatan pula termasuklah enam beg udara, Emergency Stop Signal (ESS), Automatic Brake Hold (ABH), Vehicle Stability Assist (VSA), Hill-Start Assist (HAS) dan ISOFIX.

Honda HR-V Sport Hybrid ini juga didatangkan dengan warna baharu Platinum White Pearl, tambahan kepada warna sedia ada Lunar Silver Metallic dan Modern Steel Metallic.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved