fbpx

Kenderaan rasmi ekori rapat ambulans, Nga Kor Ming sedia bayar kompaun

kereta rasmi nga kor ming ekori rapat ambulans

PADA 3 Februari lalu, tular gambar yang menunjukkan sebuah Toyota Vellfire yang dikatakan kenderaan rasmi seorang menteri mengekori rapat sebuah ambulans ketika kesesakan lalu lintas.

Berikutan kejadian itu, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Nga Kor Ming telah tampil memberi penjelasan menerusi satu hantaran di akaun rasmi Facebook beliau.

Menurut Nga, kejadian tersebut berlaku sewaktu beliau sedang dalam perjalanan untuk menghadiri program rasmi di Ipoh.

Beliau berkata pemandu beliau sedar bahawa terdapat sebuah ambulans swasta mengekori kenderaannya untuk ke lokasi kemalangan. Pemandunya telah memberi laluan kepada ambulans tersebut bagi memberi keutamaan kepada usaha penyelamatan.

“Memandangkan keadaan jalan raya yang sesak, pemandu saya terpaksa mengekori ambulan tersebut sementara mencari ruang untuk meneruskan perjalanan ke Ipoh setelah kereta ambulans sudah beredar,” tulisnya.

Nga menegaskan bahawa beliau tidak berniat untuk melanggar undang-undang dan sentiasa memberi keutamaan kepada usaha penyelamatan sepertimana yang ditetapkan oleh undang-undang.

“Saya telah mengarahkan pegawai saya untuk memberi kerjasama penuh kepada pihak yang berkuasa dan bersedia untuk membayar kompaun kesalahan bagi pemandu saya sekiranya beliau didapati bersalah,” katanya lagi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved