fbpx

19 topi keledar Shoei, Arai bernilai RM63,200 dicuri

helmet-shoei-arai-dicuri-02

SEORANG peniaga topi keledar berputih mata apabila 19 topi keledar jenama Arai dan Shoei bernilai RM63,200 lesap dicuri orang pada 29 Januari lalu.

Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner A A Anbalagan berkata, pemiliknya mendakwa telah keluar dari kediamannya di Taman Bukit Kuchai, Puchong pada jam 2 petang dalam keadaan pintu biliknya berkunci.

Menurutnya, mangsa yang merupakan seorang lelaki tempatan berusia 30 tahun menyedari kehilangan topi keledar itu selepas pulang ke bilik sewanya pada jam kira-kira 4.45 petang.

“Suspek disyaki masuk ke bilik mangsa melalui pintu pagar hadapan rumah yang tidak berkunci. Kemudian suspek dipercayai masuk melalui tingkap belakang bilik mangsa yang terletak di tingkat atas,” katanya.

Tambah beliau lagi, tempat kejadian adalah di sebuah rumah teres dua tingkat dan bilik mangsa berada di tingkat atas.

Siasatan awal mendapati mangsa menjalankan perniagaan menjual topi keledar jenama Arai dan Shoei sejak tahun 2011 di laman Facebook dan TikTok.

“Polis telah mengesan beberapa cap jari di lokasi kejadian dan siasatan masih dijalankan untuk mengenal pasti suspek terlibat untuk tindakan di bawah Seksyen 457 Kanun Keseksaan,” ujarnya.

Sementara itu, kejadian itu turut dikongsikan di laman grup Facebook RXZ Members – Official yang memaparkan senarai jenis topi keledar yang hilang selain memohon jasa baik semua pihak untuk sebarkan berita ini agar barang terbabit dapat dipulangkan semula.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved