fbpx

Hantar pelajar ke sekolah guna helikopter, polis rujuk CAAM untuk tindakan lanjut

hantar anak sekolah guna helikopter
Sumber gambar: Free Malaysia Today

POLIS akan merujuk laporan berhubung sebuah helikopter yang mendarat di kawasan lapang Bukit Bandaraya Seksyen U11, Shah Alam kepada Pihak Berkuasa Penerbangan Awam Malaysia (CAAM) untuk tindakan lanjut.

Menurut Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Mohd Iqbal Ibrahim, pihaknya menerima makluman berhubung kejadian itu susulan tular di media massa.

Katanya, sebuah helikopter didapati mendarat di lokasi berkenaan untuk menghantar seorang pelajar sekolah dari sebuah sekolah swasta di Setia Eco Park, Shah Alam.

“Helikopter itu mendarat kira-kira 15 minit sekitar jam 8 pagi di kawasan tanah lapang berhampiran Jalan U11/11D, Bukit Bandaraya Seksyen U11, di sini, hari ini.

“Susulan itu, satu laporan polis dibuat oleh Ketua Bahagian Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam.

“Kes itu diklasifikasikan sebagai Refer Other Agency (ROA) kepada CAAM untuk tindakan lanjut,” katanya.

Sementara itu, Free Malaysia Today melaporkan seorang penduduk telah berkongsi video yang memaparkan helikopter itu berlepas dari sebuah kawasan lapang berdekatan kawasan perumahan di Shah Alam itu.

Terdapat juga gambar menunjukkan seorang kanak-kanak berjalan meninggalkan helikopter itu dengan juruterbang berdiri di tepi pesawat.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved