fbpx

Polis buru tiga lelaki menyamar sebagai polis di Lebuhraya Utara-Selatan

suspek menyamar anggota polis

SEKUMPULAN individu berdepan situasi cemas apabila dikejar tiga lelaki dipercayai menyamar sebagai anggota polis di Lebuhraya Utara-Selatan.

Kejadian itu dirakam oleh salah seorang mangsa dan dimuat naik ke akaun Facebook bernama ‘Freeman Gan WT’. Video berdurasi 27 saat itu menunjukkan kereta mangsa dikejar sebuah Honda City ketika dalam perjalanan dari Singapura ke Genting Highlands.

Dalam video tersebut, salah seorang suspek yang berpakaian seperti anggota polis menggunakan lampu beacon dan membuat isyarat tangan agar mangsa memberhentikan kenderaannya.

Seorang lagi suspek yang berada di tempat duduk belakang dilihat memakai pelitup muka dan menyuluh lampu ke arah kenderaan mangsa.

Menurut laporan, kejadian itu berlaku di Kilometer 41.5 Lebuhraya Utara-Selatan arah utara berhampiran susur keluar Sedenak di Kulai.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kulai Superintenden Yusof Othman berkata, pihaknya menerima laporan berhubung video berdurasi 27 saat itu daripada seorang anggota polis pada jam 1.52 tengah hari.

Beliau berkata, bagaimanapun, mangsa belum hadir ke balai polis untuk membuat laporan mengenai kejadian itu.

Yusof berkata, polis masih mengesan pemilik kedua-dua kenderaan dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 170 Kanun Keseksaan.

Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berhubung kejadian itu diminta tampil ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kulai atau menghubungi talian 07-6637 222 atau pegawai penyiasat di talian 010-7647 789.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved