fbpx

Pekerja rajin terima hadiah sebuah Proton Saga dari majikan

majikan hadiahkan proton saga pada pekerja

SEORANG majikan menghadiahkan seorang pekerja asingnya yang berbangsa Indonesia sebuah Proton Saga sebagai tanda penghargaan atas kegigihannya.

Menerusi satu video Tiktok yang dimuat naik oleh seorang perunding jualan Proton menerusi akaun @viviproton, pekerja berkenaan dilihat tiba ke bilik pameran bersama majikannya.

@viviproton 很有福气的一位员工 老板送大礼给他作为奖励🎁🎁 顾客说 这是他一位很好地员工 👍#viviproton #汽车销售顾问 #congratulations #proton #sales #advisor #johor #送员工的礼物 ♬ 原聲 – Hs Vivi Proton

Beliau kemudiannya menunjukkan reaksi teruja dan terharu sebaik sahaja menyedari kereta yang dihiasi dengan reben merah itu adalah pemberian daripada majikannya. Beliau juga dirakam memeluk kereta baharunya itu dan menghidupkan enjin sambil tersenyum lebar.

Menurut laporan, Xu Hui Xing merupakan seorang majikan di sebuah syarikat pengeluar pakaian di Pontian, Johor, manakala Yanto merupakan kakitangannya yang telah berkhidmat di syarikat itu selama 10 tahun.

Berdasarkan video Tiktok itu, Xu dikatakan telah menghubungi perunding jualan tersebut untuk bertanya jika mereka mempunyai stok Saga yang tersedia kerana beliau mahu menghadiahkannya kepada seorang pekerjanya.

Xu berkata bahawa Yanto merupakan seorang pekerja yang sangat rajin dan beliau memutuskan untuk menghadiahkan sebuah kereta sebagai ganjaran.

Sementara itu, China Press berkata Xu telah membuat pembayaran penuh untuk Saga berkenaan dan mendaftarkannya di bawah nama Yanto memandangkan pekerja asing tidak dibenarkan untuk membuat pinjaman sewa beli kenderaan di Malaysia.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved