fbpx

Isuzu D-Max BEV Concept bakal muncul di Bangkok hujung bulan ini

20240319_1_im04

Isuzu bakal memeriahkan acara pameran tahunan Bangkok International Motor Show yang ke-45 tahun ini dengan kehadiran model konsep berkuasa elektrik, iaitu D-Max BEV Concept.

Sama seperti model trak pikap satu tan berkuasa diesel, D-Max BEV ini juga telah dibangun untuk memenuhi keperluan yang lebih meluas dalam segmen kenderaan penumpang dan juga komersial.

Menurut Isuzu, D-Max BEV Concept ini menampilkan sistem pacuan empat roda sepenuh masa yang terdiri daripada dua e-Axle.

 

 

Sistem gandar elektronik itu dikatakan mampu menawarkan prestasi yang cemerlang di atas laluan kasar, pecutan linear tipikal sebuah EV, dan dalam masa yang sama mampu meminimumkan gegaran dan bunyi bising.

Menggerakkan trak pikap ini ialah gandingan dua motor elektrik berkuasa 174 hp dan 325 Nm, terdiri daripada motor elektrik 53.6 hp/108 Nm untuk gandar depan, diikuti motor elektrik 121 hp/217 Nm untuk gandar belakang.

Kedua-dua motor elektrik itu memperoleh kuasa daripada pek bateri lithium-ion 66.9 kWh, dan dikatakan mampu mencapai kelajuan tertinggi ‘melebihi 130 km/j’.

 

 

Sama seperti trak D-Max diesel, D-Max BEV mempunyai keupayaan membawa muatan sekitar 1,000 kg, dan kapasiti menunda muatan maksimum seberat 3,500 kg.

Dari segi luaran, D-Max BEV Concept ini membawakan rekaan yang hampir sama dengan model facelift yang dilancarkan tahun lepas, namun dengan sedikit perbezaan seperti jeriji tertutup yang dikemaskan dengan aksen warna biru, serta bampar depan yang telah direka semula.

Menurut Isuzu, trak pikap D-Max BEV ini akan dilancarkan buat kali pertama di Eropah pada tahun 2025, diikuti pasaran Australia, Thailand dan beberapa pasaran utama dunia.

 

Isuzu D-Max 2024 (facelift)

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved