fbpx

Konvoi Hyundai Ioniq 5 mula jelajah ASEAN, perjalanan lebih 2,700km

hyundai ioniq asean tour singapore 02

KONVOI Hyundai Ioniq 5 telah memulakan jelajah ASEAN mereka, dan singgah di Hyundai Ara Damansara hari ini, sebelum meneruskan perjalanan mereka.

Jelajah itu bermula semalam (20 November 2023) dari Hyundai Motor Group Innovation Centre Singapore (HMGICS), sebelum singgah di Malaysia. Selepas sesi flag-off yang dibuat pagi tadi, konvoi itu akan meneruskan perjalanan tiga hari melalui Kuala Lumpur, Ipoh, dan Batu Ferringhi.

Selepas Malaysia, mereka akan memasuki Thailand selama empat hari, dengan hentian di Hat Yai, Chumphon, Wat Phra Boromthat, Klai Kangwon Palace, dan Bangkok.

Dari sana, mereka akan ke Kemboja selama tiga hari, melawati Angkor Wat, Bayon Temple, dan Banteay Srei, sebelum menjelahi Vietnam dan berakhir di bandar Ho Chi Minh pada 30 November.

Konvoi tiga kereta dari HMGICS itu turut disertai oleh dua unit dari Hyundai Motor Manufacturing Indonesia (HMMI). Kereta-kereta ini dipandu oleh 24 peserta mewakili Hyundai, ahli kelab, pempengaruh tempatan dari ASEAN, dan KOL dari Indonesia dan Thailand.

Jelajah sejauh 2,751km ini merupakan inisiatif dari “Go Far with Zero Worries” selain mempamerkan kebolehan perjalanan jauh untuk Ioniq 5 selain sifatnya yang mesra alam.

“Aspirasi kami dari penjelajahan ini bagi menunjukkan kebolehan Ioniq 5, dalam usaha mengurangkan rasa ragu-ragu pengguna dan kerisauan terhadap EV, terutamanya di rantau ini,” kata Youngtack Lee, Presiden Hyundai Motor ASEAN.

“Jelajah ini bukan sahaja menjadi sejarah antara ramai pihak pemegang saham, tetapi juga menzahirkan hubungan lancar dan kerjasama antara sempadan. Perjalanan ini menjadi pemangkin untuk perubahan positif dan inovasi teknologi,” tulis Hyundai dalam satu siaran media.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved