fbpx

BMW Malaysia lancar 218i Gran Coupe, X3 sDrive20i dan X3 xDrive30e Final Edition

BMW 218i Gran Coupe Final Edition Alpine White 2

BMW Malaysia hari ini memperkenalkan model Final Edition untuk tiga model pemasangan tempatannya iaitu 218i Gran Coupe, X3 sDrive20i dan X3 xDrive30e.

Ketiga-tiga model ini mengekalkan trenkuasa dan pakej M Sport yang sedia namun tampil dengan beberapa ciri tambahan.

 

Untuk 218i Gran Coupe Final Edition, penampilan sedan itu kini diserlahkan lagi menerusi tambahan ‘Shadowline with Extended Contents’ dan rim aloi ringan M jejari-Y berukuran 18 inci dalam gaya 533 M Bicolour.

Selain itu, ruang kabin dilengkapi telefoni dengan pengecasan tanpa wayar dan sistem pembesar suara HiFi 205W dengan 10 pembesar suara.

 

X3 sDrive20i Final Edition dan X3 xDrive30e Final Edition pula mendapat ‘M Lights Shadowline’ dan ‘M high-gloss Shadowline with Extended Contents’. Eksklusif untuk X3 xDrive30e adalah brek M Sport berwarna merah berglos tinggi.

Untuk sistem bantuan pemanduan pula, kedua-dua X3 Final Edition didatangkan dengan Active Cruise Control dengan fungsi Stop&Go, di samping Driving Assistant yang memang sedia ada.

X3 xDrive30e Final Edition juga dilengkapi dengan head-up display, serta Parking Assistant Plus yang memberikannya kamera pandangan sekeliling 360 darjah dan Remote View 3D.

 

Untuk Final Edition, kedua-dua model menampilkan ciri telefoni dengan pengecasan tanpa wayar.

Daripada segi pilihan warna, 218i Gran Coupe Final Edition boleh didapati dalam warna luaran Skyscraper Grey, Black Sapphire dan Alpine White, manakala upholsteri dalaman tersedia dalam kulit Dakota berwarna hitam dengan jahitan biru.

X3 sDrive20i Final Edition dan X3 xDrive30e Final Edition ditawarkan dalam warna luaran Carbon Black, Alpine White dan M Brooklyn Grey.

 

Untuk ruang dalaman, varian sDrive20i didatangkan dengan upholsteri kulit Vernasca berwarna mocha atau hitam, kedua-duanya dengan jahitan dekor. Varian xDrive30e pula tampil dengan kulit Vernasca berwarna mocha dengan jahitan dekor atau kulit Vernasca hitam dengan jahitan biru.

Harga jualan 218i Gran Coupe Final Edition bermula dari RM223,800. Pelanggan yang memilih pakej Tambahan Servis & Pembaikan Inklusif akan dikenakan bayaran tambahan sebanyak RM20,600.

Sementara itu, X3 sDrive20i Final Edition dan X3 xDrive30e Final Edition masing-masing dijual pada harga RM311,800 dan RM357,800. pakej Tambahan Servis & Pembaikan Inklusif untuk kedua-dua varian dijual pada harga RM26,700.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved