fbpx

Harley-Davidson CVO Road Glide ST untuk pasaran Malaysia habis dijual – RM346,900

harley-davidson-road-glide-2024-mekanika-8

Didi Group selaku pengedar rasmi jenama Harley-Davidson di Malaysia telah melancarkan barisan model American Touring untuk pasaran tempatan menerusi CVO Road Glide ST, Road Glide dan Street Glide 2024. 

Menariknya, hanya empat unit (dari 150 unit seluruh dunia) Harley-Davidson CVO Road Glide ST ditawarkan untuk pasaran tempatan dengan harga jualan RM346,900. Lebih mengejutkan kesemua empat unit itu telah pun habis dijual. 

Model edisi terhad itu diinspirasikan jentera pasukan Screaming Eagle yang beraksi di kejuaraan King of the Baggers di Amerika Syarikat. 

Untuk rekod, CVO Street Glide ST ini dikuasakan enjin Milwaukee Eight 121 HO (High Output) yang berupaya menjana 126hp dan 193Nm. 

Motosikal ini juga tampil unik dengan menawarkan gabungan warna Graphic Flow State dan CVO 25th Anniversary. Selain itu, CVO Road Glide ST ini turut dilengkapi dengan ekzos Screamin Ealge Extreme Flow Titanium dan hadir dengan tujuh mod menunggang termasuk mod Track dan Track Plus. 

Pakej elektronik juga cukup premium dan menawarkan fungsi ‘chassis control’, brek elektronik dan ‘traction control’. 

Pada masa sama, CVO Road Glide ST ini juga lebih menonjol dengan penggunaan komponen gentian karbon dan sistem audio dari Rockford Fostgate Stage 2 yang menawarkan 4-saluran dan amplifier 500W RMS. 

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved