fbpx

Yamaha Tekhne AHM Motor Sports pertaruh 5 jentera untuk Cub Prix 2024

Yamaha Tekhne AHM Motor Sports 01

HONG Leong Yamaha Motor (HLYM) baru-baru ini melancarkan pasukan Yamaha Tekhne AHM Motor Sports yang akan bertanding dalam kejuaraan Petronas Cub Prix Malaysia 2024.

Pasukan itu merupakan kerjasama strategik antara HLYM dan Tekhne yang merupakan pengeluar alat ganti automatif. Ia diketuai oleh Kenny Chua selaku pengerusi pasukan dan ketua pegawai eksekutifnya, William Chua.

Majlis pelancaran yang diadakan di Kompleks HLYM di Sungai Buloh itu turut menyaksikan kemunculan barisan pelumba dan jentera baharu pasukan berkenaan.

Bagi saingan tahun ini,  Yamaha Tekhne AHM Motor Sports akan mempertaruhkan lima jentera, tiga untuk Kelas CP150 dan dua lagi untuk Kelas CP125.

Untuk Kelas CP150, cabaran di pentas perlumbaan itu akan digalas oleh Iqbal Amri Malik, Faiz Zekri dan Syukran Aizat, manakala Afizad Supaat dan Iqram Danish akan bersaing dalam Kelas CP125.

Kejuaraan Petronas Cub Prix Malaysia 2024 dijadual membuka tirainya pada 2 dan 3 Mac ini di Litar Jasin Bestari, Melaka.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved